مولی

مولی

مولی

مولی

قرص شیرین بیان

قرص شیرین بیان ,قرص شیرین بیان + لاغری,قرص شیرین بیان چیست,قرص شیرین بیان برای معده,قرص شیرین بیان جویدنی,قرص شیرین بیان مصرف,قرص شیرین بیان در بارداری

قرص شیرین بیان

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد خواص و عوارض و طریقه مصرف قرص شیرین بیان چیست بیان صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توضیحاتی در مورد قرص شیرین بیان

گیاه شیرین‌ بیان با نام علمی Glycyrrhiza glabra، که به فارسی مَهْک گفته می‌شود، گیاهی خودرو از تیرهٔ سبزی‌آساها، بومی جنوب اروپا، شمال آفریقا و نواحی معتدل آسیا ست. در اکثر نقاط ایران خصوصاً در شهرستان خاتم مروست و نواحی شرقی و شمال شرقی و همچنین آذربایجان، سلسله جبال بختیاری و شهرستان اقلید به فراوانی می‌روید. برگ‌های آن مرکب است و از ۴ تا ۷ زوج برگ به اضافهٔ یک برگچهٔ انتهایی تشکیل یافته‌است که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گلهایش مایل به آبی و میوه‌اش شامل ۵ تا ۶ دانهٔ مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقهٔ زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد. ریشه‌ها و ریزومهای این گیاه دارای پوستی قهوه‌ای‌رنگ یا سیاه و مغز زردرنگ است.

مشخصات قرص شیرین بیان

نام انگلیسی محصول: D-Reglis نام فارسی محصول: د-رگلیس کاربرد اصلی قرص گیاهی د-رگلیس: درمان زخم معده و اثنی عشر (Healing of GI Ulcers) اشکال دارویی قرص گیاهی د-رگلیس: قرص۳۸۰ میلی‌گرمی

ترکیبات قرص شیرین بیان

هر قرص گیاهی د-رگلیس حاوی ٣٨٠ مـیـلـی‌گـرم ریـشـه گـیـاه شیـریـن بـیـان (Glycyrrhiza Glabra) بوده که میزان گلیسیریزین آن به ٣ % کاهش یافته و دارای ۱۲- ۵/۸ میلی گرم گلیسیریزینیک اسید است.

شیرین بیان و کاهش التهاب در مجاری تنفسی

گلیسیریزین که یکی از ترکیبات مهم موجود در گیاه شیرین بیان است به کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک زیادی می کند. این ترکیب مفید مانع رشد و اثرات بیماری زای اکثر ویروس ها می شود. امروزه این ماده در ترکیب داروهای مربوط به بیماری های تنفسی قرار داده می شود و برای تسکین علائمی مانند سرفه و گلودرد موثر عمل می کند. این گیاه همچنین باعث روان شدن خلط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. در واقع شیرین بیان ویروس هایی که مجاری هوایی را تهدید می کنند نابود می سازد.

شیرین بیان و غدد فوق کلیوی

تأثیر شیرین بیان روی غدد فوق کلیوی در درمان سندرم خستگی مزمن تاثیرگذار است. این گیاه همچنین در درمان بسیاری از عفونت ها و برطرف کردن التهاب های بدن نقش دارد. شیرین بیان در درمان هپاتیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد چون به کاهش التهاب کبد کمک کرده و با فعالیت ویروس هایی که منشأ این بیماری هستند مقابله می کند.

مشخصات شیرین بیان

شیرین‌بیان از زمرهٔ گیاهان بنشنی و بومی جنوب اروپا و قسمتهایی از آسیاست. این گیاه از رستنیهای علفی چندساله‌است. ارتفاع این گیاه تا یک متر و در نواحی معتدل تا دو متر می‌رسد. طول برگ‌های باریک آن از ۷ تا ۱۵ سانتیمتر است و شامل ۹ تا ۱۷ برگچه‌است. برگچه‌ها بیضوی بوده، کناره آن‌ها صاف است. گل‌های این گیاه به رنگهای ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید است و به صورت مجتمع در انتهای ساقه‌های گل‌دهنده مشاهده می‌شود. زمان ظهور گل‌ها اوایل تابستان است. میوهٔ این گیاه، غلافی و مستطیل شکل به طول ۲ تا ۳ سانتیمتر است و معمولاً هر میوه دارای ۳ تا ۶ عدد دانهٔ لوبیاشکل است. شیرین بیان انواع مختلف دارد: گونه اسپانیایی «G. typical» که میوه آن صاف و بدون کرک است و ریزومهای قهوه‌ای به قطر ۶ تا ۱۸ میلی‌متر دارد. گونه روسی «G. glandulifera» که برگ‌های آن چسبناک است و ریشه‌های متعدد به ضخامت ۵ سامتیمتر دارد. پوست ریشه آن فلس‌دار و قهوه‌ای رنگ است و شیرینی ملایم دارد. گونه ترکی «G. pallida» که ضخامت ریشه آن حدود ۸ سانتیمتر است. گونه ایرانی «G. violacca» که ریشه‌های آن نیز نسبتاً ضخیم است.

عصاره ریشه شیرین بیان

عصاره ریشه شیرین بیان دارای مقادیری گلوکز، ساکارز، آسپاراژین، مواد آلبومیدی، رزین و اسانس است و در پزشکی، داروسازی و صنایع غذایی و بهداشتی مصارف متعدد دارد.

  • رحمان حمیدعلی

نظرات (۱)

با سلام 
وبلاگی با محتوای زیبا دارید 
ما هم یک سایت پوشاک داریم 
ممنون میشم از سایتمون دیدن کنید و دیدگاه رو تایید کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی